iran flag

09128896714

09128896713

کاربرد مفتول گالوانیزه در احداث گلخانه‌ها

مفتول گالوانیزه که به آن سیم مفتول سفید هم نیز می‌گویند از مصالح مهم ساختمانی به شمار می‌رود و به دلیل دارا بودن مزایایی نظیر استحکام بالا، انعطاف پذیری، شکل پذیری و … کاربرد زیادی دارد. ویژگی‌های سیم مفتول گالوانیزه باعث شده است تا در صنایع مختلف کشاورزی، ساخت و ساز، سیم کشی برق و… استفاده زیادی داشته باشد. این نمونه سیم از همان مفتول سیاه تولید می‌شود و در طی فرایند گالوانیزه شدن، سیم‌ها در هر شرایط آب و هوایی مقاوم می‌شوند. در ادامه کارشناسان سایت سیم تک قصد دارند تا اطلاعات بیشتری در خصوص سیم‌های مفتولی گالوانیزه‌ای و موارد استفاده در گلخانه‌ها در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

سیم مفتول گالوانیزه چیست؟

این محصول که در هر صنعتی مانند آچار فرانسه عمل می‌کند از انجام فرایند‌هایی روی سیم مفتول سیاه به وجود می‌آید. این عملکردها به شکل فرایند‌های پوششی و شیمیایی است که در سه مرحله انجام می‌شود. مرحله اول تهیه مفتول گالوانیزه، تنظیم دما است؛ باید دمای همه مواد مصرفی 860 درجه فارنهایت باشد. مرحله دوم به این صورت است که ترکیب آهن و فولاد را در روی ذوب شده فرو می‌برند تا یک ساختار محکم و با استحکام به وجود بیاید. مرحله آخر هم وارد کردن ترکیب به وجود آمده در اکسیژن و کربن دی اکسید است تا این محصول تولید شود.

کاربرد‌های مفتول گالوانیزه

سیم مفتول گالوانیزه با توجه به جنس و ویژگی‌های خود دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی و آسیب‌های دیگر است. برخی از موارد استفاده این محصول عبارتند از:

  • ساخت و ساز
  • ایمن کردن پنجره‌ها
  • استفاده در مزرعه‌ها
  • استفاده در صنعت کشاورزی
  • تقویت کننده کابل‌های برق
  • متصل کردن مصالح به همدیگر
  • استفاده در حفاظ ها
  • کاردبرد در احداث گلخانه‌ها
  • استفاده در مرغداری‌ها
همچنین بخوانید:  مهمترین موارد استفاده از توری مش جوشی

کاربرد مفتول گالولنیزه در گلخانه

( مشاهده و خرید انواع سیم از سایت افرا سیم تک سدید: سیم آرماتوربندی | سیم مفتول گالوانیزه )

کاربرد مفتول گالوانیزه در احداث گلخانه‌ها

از مهم‌ترین موارد استفاده از سیم‌های مفتولی گالوانیزه استفاده در ساخت و ساز گلخانه‌ها است. معمولا در گلخانه‌ها محصولات مختلفی کشت می‌شود و این سیم‌ها فضای مخصوص به هر محصول را شخصی سازی می‌کنند؛ همچنین بعضی گلخانه‌ها با فضای زیبایی که دارند مورد توجه بعضی مخاطبان قرار گرفته و این افراد برای بازدید از گلخانه‌ها اشتیاق نشان می‌دهند؛ در این شرایط سیم‌های مفتولی فضای گل‌ها را از مسیر قدم رو جدا می‌کند و از آن‌ها دفاع کرده تا لگد مال نشوند. از موارد دیگر کاربردی در احداث گلخانه می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • استفاده در روش‌های باغبانی مکانیزه و علمی
  • ساخت سایبان و حصار
  • آویز کردن درختچه‌های مو و انگور
  • آویز کردن صیفی‌جات و سبزیجات
  • ایجاد سیم خاردار خطی و حلقوی

چه نوع سیم مفتولی مناسب احداث گلخانه است؟

شرایط آب و هوایی گلخانه‌ها به شکلی است که برای کشت محصولات و گل‌ها، میزان رطوبت بالا است و در نتیجه باید برای احداث گلخانه و تفکیک سازی فضا از سیمی استفاده شود که در برابر رطوبت دچار آسیب نشود و زنگ نزند یا دچار خوردگی نشود. سیم مفتولی گالوانیزه پیشنهادی نمونه گالوانیزه گرم است؛ زیرا این سیم از مقاومت بالایی در برابر رطوبت بهره‌مند است. البته این مدل مفتول گالوانیزه در نمونه‌های چینی و ایرانی موجود است که نمونه تولید شده ایرانی از کیفیت و مقاومت بالایی دارد.

قیمت سیم مفتول گالوانیزه گلخانه‌ای

سیم مفتول‌های گلخانه‌ای با توجه به مزایایی که دارند قیمت گذاری می‌شوند. برخی از عوامل تاثیر گذار قیمت این سیم‌ها عبارتند از:

  1. رنگ سیم مفتولی
  2. ضخامت سیم مفتولی
  3. متراژ و طول سیم مفتولی
  4. جنس سیم مفتولی
  5. مواد نگهدارنده و UV بودن سیم مفتولی
همچنین بخوانید:  روش‌ ها و مراحل تولید توری حصاری یا فنس

کاربرد مفتول گالوانیزه در احداث گلخانه‌ها

( مشاهده و خرید انواع سیم خاردار از سایت افرا سیم تک سدید: سیم خاردار  حلقوی  سیم خاردار خطی )

نکات خرید سیم مفتولی گلخانه‌ای

نکته اول در خرید این محصول تعیین متراژ مورد نیاز سیم است؛ برای این کار ابتدا محل مورد نظر را متراژ کرده و بعد با توجه به آن مقدار مورد نیازی از این سیم مفتولی را تهیه کنید. مورد بعدی در تهیه سیم مفتولی گالوانیزه‌ای موارد استفاده است. به عنوان مثال برای گلخانه‌ها باید از سیم روکش‌دار استفاده کنید تا دچار آسیب نشود. نکته آخر هم توجه به کیفیت سیم خریداری شده است. هر چه سیم گلخانه‌ای کیفیت بالاتری داشته باشد، مدت زمان بیشتری برای شما باقی می‌ماند.

کلام آخر

در این مطلب با کاربرد مفتول گالوانیزه در احداث گلخانه‌ها آشنا شدیم. پیشنهاد می‌شود اگر قصد تهیه سیم مفتول گالوانیزه‌ای را برای گلخانه خود دارید، نمونه با کیفیت و ایرانی آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. سایت سیم تک با چندین سال سابقه درخشان در زمینه تامین نیاز‌های صنعتی، ساختمانی و خدماتی آماده ارائه خدمت به شما عزیزان می‌باشد. کافی است تا از طریق راه‌های ارتباطی این مجموعه شامل سایت، ایمیل و شماره‌های تماس اقدام به ثبت سفارش کرده و خریدی ایده‌آل را تجربه کنید.

پیشنهاد مطالعه مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک نیاز دارید؟ پیام دهید