iran flag

09128896714

09128896713

پایه فنس چیست و انواع آن کدامند؟

پایه فنس چیست؟

پایه فنس از جمله مهمترین متریال‌ها برای ساخت و سازهای صنعتی به حساب می‌آیند. این محصول دارای اقسام متنوعی است و امروزه سایت‌های مختلفی در حال فروش پایه‌های فنس متفاوت هستند. سایت سیم تک در مقایسه با دیگر سایت‌ها دارای قیمت بسیار مناسبی است و پایه فنس‌هایی که توسط این سایت به فروش می‌رسند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در ادامه شما را بیشتر با پایه فنس و انواع آن آشنا خواهیم کرد.

پایه فنس چیست ؟

برخی از لوله‌ها دارای روکشی از جنس فلز روی هستند. از این لوله‌ها برای این‌که انواع مختلفی از توری‌ها (مانند توری حصاری، توری گابیون و سیم خاردار) محکم باشند، استفاده می‌کنند. به این لوله‌های محکم پایه فنس گفته می‌شود. نکته مهم این است که پایه فنس علاوه بر محکم نگه داشتن توری‌ها، یک نقش بسیار مهم دیگری نیز در پروژه‌های بزرگ در حال ساخت ایفا می‌کند. از پایه فنس‌ در حصار کشی‌ها استفاده می‌کنند و دارای مقاومت بسیار چشم‌گیری هستند. امروزه کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلفی در حال طراحی و تولید پایه فنس‌هایی در سایزها و اندازه‌های متفاوت هستند. در حقیقت جنس پایه فنس از آهن بوده و یک روکش گالوانیزه سرتاسر پایه فنس را احاطه کرده است. استفاده از روکش گالوانیزه در پایه فنس بسیار مهم و اساسی است؛ زیرا این امر باعث می‌شود تا پایه فنس در شرایط آب و هوایی متفاوت، مقاومت بالایی داشته باشد و پس از گذشت یک مدت زمان کوتاه خراب نشود.

معمولاً از پایه فنس و توری حصاری در اماکن خاص و ویژه استفاده می‌کنند تا امنیت برقرار شود. در حقیقت پایه فنس به دلیل این‌که نقش بسزایی را در زمینه‌سازی امنیت در اماکنی همچون اماکن نظامی، ورزشی، فرودگاه‌ها، باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی دارد، امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین بخوانید:  تولید مفتول

انواع پایه فنس

در گذشته نیز از پایه فنس استفاده می‌شد اما با گذشت زمان پایه فنس‌های جدیدتری با طرح‌ها و جنس‌های متفاوت‌تر پا به عرصه تولید گذاشتند. پایه فنس یا به عبارتی پایه حصار در انواع مختلفی از جمله پایه فنس فلزی، پایه فنس آهنی، بتنی و چوبی در بازار موجود هستند. اما پایه فنس فولادی پرفروش‌ترین و پرکاربردترین پایه فنس شناخته شده است که سایز آن نیز نسبت به دیگر پایه فنس‌ها مناسب‌تر است.

پایه فنس چوبی

پایه فنس چوبی نسبت به دیگر پایه فنس‌ها ایمنی و مقاومت پایین‌تری دارند و همچنین به همراه پوشش گیاهی در اماکن مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. پایه فنس چوبی را از درختان خاص مانند سرو، صنوبر، کاج و همچنین چوب قرمز تهیه می‌کنند. اگرچه پایه فنس چوبی از دوام بالایی برخوردار نیست اما قیمت آن نسبت به پایه فنس آهنی بالاتر است.

پایه فنس چوبی

مشاهده و خرید اتواع سیم خاردار از سایت افرا سیم تک سدید: سیم خاردار  حلقوی | سیم خاردار خطی

پایه فنس بتنی

پایه فنس بتنی از بتن تهیه می‌شود. این نوع پایه‌ها معمولاً نسبت دیگر پایه‌ها وزن سنگین‌تری دارند. یکی از مزایای خرید پایه فنس بتنی این است که به دلیل وزن سنگینی که دارد امکان دزدیده شدن آن تقریباً امری محال است. یکی دیگر از مزایای پایه فنس بتنی این است که این نوع پایه‌ها در شرایط اقلیمی مختلف دوام و مقاومت بسیار زیادی را از خود نشان می‌دهند. معمولاً این پایه‌ها در اماکنی همچون باغ‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این در مناطقی که مرطوب هستند، استفاده از پایه‌های بتنی بسیار مناسب بوده، زیرا در برابر رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

همچنین بخوانید:  مهمترین موارد استفاده از توری مش جوشی

پایه فنس فلزی

پایه‌های فلزی دارای روکشی گالوانیزه هستند که به شکل تک شاخ و جفتی طراحی و تولید می‌شوند. این نوع پایه‌ها معمولاً مقاومت بیشتری نسبت به دیگر پایه‌ها دارند و همچنین در رطوبت زنگ نمی‌زنند و در برابر خورد شدن نیز از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. برخی از این پایه‌ فنس‌های فلزی دارای روکش پی وی سی هستند. این روکش سبب می‌شود که دوام و مقاومت پایه چند برابر شود. اما ناگفته نماند پایه‌هایی که دارای روکش پی وی سی هستند، قیمتشان نسبت به دیگر پایه‌ها بالاتر است.

مراحل نصب پایه فنس

در مرحله اول شما باید مناسب‌ترین پایه فنس را انتخاب کنید. معمولاً اکثر افراد برای نصب پایه فنس از لوله استفاده می‌کنند‌؛ زیرا لوله دارای قیمت مقرون به‌صرفه‌تر و مقاومت بیشتری است. لوله یکی از بهترین انواع پایه فنس است که در قالب‌هایی به رنگ سیاه و گالوانیزه طراحی و تولید می‌شوند.

در مرحله دوم کاری که باید انجام دهید، این است که یک چاله مناسب را حفر کنید. حتماً به ابعاد چاله‌هایی که حفر می‌کنید توجه داشته باشید؛ زیرا اگر ابعاد چاه کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از حد نصاب باشد پایه فنس به درستی در درون زمین جای نمی‌گیرد. مناسب‌ترین ابعاد چاله‌هایی که برای پایه فنس حفر می‌کنید دو الی سه متر است. پس از اینکه چاله‌ها را حفر کردید پایه فنس‌ها را در درون آن قرار دهید و با دقت بتن، شن، ماسه و سیمان را در اطراف چاله بریزید تا پایه فنس محکم در جای خود نصب شود. حتما توجه داشته باشید که پایه فنس را به درستی در چاله‌های حفر شده قرار دهید و از نصب صحیح آن اطمینان حاصل فرمایید. اگر پایه‌های فنس در جای خود محکم نشوند، پس از مدتی سقوط می‌کنند و حتی امکان دارد که آثار زیان‌بار دیگری نیز به وجود آورند.

همچنین بخوانید:  کاربرد مفتول گالوانیزه در احداث گلخانه‌ها

پس از طی این مراحل، شما در مرحله سوم باید توری‌های حصاری که تهیه کردید را نصب کنید. توری‌های حصاری با قطر حدود ۲ میلی‌متر الی ۵ میلی‌متر طراحی و عرضه می‌شوند. برای نصب توری حصاری در ابتدا باید توری حصاری را باز کنید و سپس با استفاده از مفتول آن را روی پایه‌ها نصب کنید. حتما توجه داشته باشید که توری حصاری را محکم بکشید تا در هنگام نصب افتادگی و چروک روی آن ایجاد نشود.

در مرحله چهارم شما می‌بایست که سیم خاردار را نصب کنید. نصب سیم خاردار یکی از مهم‌ترین مراحل نصب پایه فنس است. امروزه سیم‌های خاردار در دو شکل ساده و حلقوی طراحی و تولید می‌شوند. اینکه شما از کدام نوع سیم خاردار استفاده کنید کاملا بستگی به سلیقه خودتان دارد. البته که هزینه سیم‌های خاردار متفاوت مختلف است. سیم خاردار را به راحتی می‌توانید از طریق مفتول به سوراخ‌های موجود روی پایه فنس متصل کنید. یک نکته قابل توجه این است که دقت کنید سیم خاردار را روی پایه فنس محکم نصب کرده‌اید‌.

پایه فنس چیست؟

( مشاهده و خرید انواع توری از سایت افرا سیم تک سدید: توری فرنگی | توری حصاری | توری مرغی )

سخن پایانی

امروزه نصب پایه فنس در برقراری امنیت در اماکن مختلف نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. انتخاب پایه فنس مناسب کمی دشوار است؛ به همین دلیل شما باید از یک سایت معتبر پایه فنس مورد نظر خود را خریداری کنید. سایت سیم تک از جمله ‌سایت‌هایی است که بهترین پایه فنس‌ها را در اختیار شما می‌گذارد.

پیشنهاد مطالعه مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک نیاز دارید؟ پیام دهید