iran flag

09128896714

09128896713

کدام یک از مدل‌های توری مرغی مناسب‌ تر است؟

کدام یک از مدل‌های توری مرغی مناسب‌تر است؟

توری مرغی مدل‌های متنوعی دارد. توری‌های مرغی با کاربردهای متنوع خود با روش‌های مختلف تولید می‌شوند. هر کدام از توری‌های مرغی با توجه به کیفیتی که دارند برای صنایع مختلف مورد ‌استفاده قرار می‌گیرند. برای اینکه بدانید کدام توری مرغی مناسب‌تر است باید به کار خود توجه کنید. هر مدل توری مرغی با قیمت متفاوتی نسبت به دیگری به فروش می‌رسد. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

توری مرغی چیست؟

به توری‌های تولید شده از مفتول فلزی گالوانیزه، توری مرغی می‌گویند. ساختار این توری‌ها به صورت بافتنی است. بافت این توری‌ها بسیار ظریف و منظم بوده و ضخامت زیادی ندارد. در ساختار توری‌های مرغی سوراخ‌های منظم شکلی وجود دارند که به آنها چشمه می‌گویند. توری مرغی انواع مختلفی دارد که با توجه به معیارهای مختلف دسته‌بندی می‌شود. می‌توان توری‌های مرغی را بر اساس شیوه پیچش مفتول و جنس آن‌ها دسته بندی کرد.

بر اساس شیوه پیچش مفتول، توری‌ها به شیوه پیچش مستقیم و شیوه پیچش دو جهته تقسیم می‌شوند. در توری‌های مرغی با روش پیش مستقیم محصول سیم‌ها به صورت مستقیم پیچیده میشوند. در روش پیچش دوجهته مفتول‌ها به صورت رفت و برگشت پیچیده شده و توری مرغی را تشکیل می‌دهند. اگر بخواهیم توری‌های مرغی را بر اساس جنس دسته‌بندی کنیم به دو دسته توری مرغی پلاستیکی و توری مرغی گالوانیزه تقسیم می‌شوند.

توری مرغی پلاستیکی

توری‌های مرغی پلاستیکی تنوع رنگی بالایی دارند. از رنگ‌های متنوع آنها می‌توان به رنگ آبی، قرمز، زرد، سبز و غیره اشاره کرد. این توری‌ها با اشکال هندسی متفاوت و مختلف تولید می‌شوند. در توری‌های مرغی پلاستیکی چشمه‌ها به صورت شش گوش، پنج ضلعی و چهار گوش هستند. پرفروش ترین نوع توری مرغی پلاستیکی با چشمه‌های شش گوش و یا لاله زنبوری هستند.

از آنجایی که توری مرغی پلاستیکی کیفیت کمتری نسبت به توری‌های مرغی گالوانیزه  یا فلزی دارند از فروش کمتری برخوردار شده‌اند. توری فلزی مقاومت و کیفیت بالاتری داشته و فروش بیشتری دارد.

توری مرغی پلاستیکی

( مشاهده و خرید انواع توری از سایت افرا سیم تک سدید: توری گابیون )

همچنین بخوانید:  توری مش چیست و چه کاربردی دارد؟

توری مرغی گالوانیزه

مفتول گالوانیزه و مفتول سفید برای تهیه تورهای مرغی با کیفیت استفاده می‌شوند. بر اساس کاربرد می‌توان از توری گالوانیزه گرم یا گالوانیزه سرد برای تولید توری‌های مختلف استفاده نمود. توری‌هایی که در کشور ما به فروش می‌رسند به دو دسته توری‌های ایرانی و چینی تقسیم می‌شوند. توری‌های ایرانی بیشتر از مفتول گالوانیزه گرم تولید می‌شوند. توری‌های خارجی که در کشور ما به فروش می‌رسند، بیشتر از فلز گالوانیزه سرد تهیه می‌شوند.

توری‌های مرغی گالوانیزه گرم چشمه‌های یکسانی داشته و ساختار منظمی دارد. توری‌های گالوانیزه گرم و سرد تفاوت‌هایی با یکدیگر نیز دارند. وزن توری‌های مرغی نوع گرم بیشتر از نوع سرد است. ضخامت مفتولی گالوانیزه گرم بیشتر از نوع سرد بوده و این دلیل افزایش وزن آن است. در بازار به توری‌های مرغی گرم، سنگین و به توری‌های مرغ نوع سرد، توری سبک می‌گویند. توری‌های مرغی گالوانیزه مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و رطوبت داشته و می‌توان از آنها در صنایع مختلفی استفاده کرد.

به طور کلی می‌توان گفت که توری‌های گالوانیزه از توری‌های پلاستیکی مناسب‌تر هستند. برای خرید توری‌های گالوانیزه نیز باید موارد مختلفی را در نظر گرفت. اگر بخواهیم وزن توری‌ها کمتر باشد باید نوع سرد آن را انتخاب نمایید. برای برخی کاربردهای توری‌ها نیاز به وزن بیشتر آنها است در این موارد باید توری‌هایی را انتخاب کنید که وزن بالاتری دارند. شما در هنگام خرید باید مکانی را برای خرید خود انتخاب کنید تا اطلاعات کامل توری‌ها را در اختیارتان قرار دهد.

کدام یک از مدل‌های توری مرغی مناسب‌تر است؟

( مشاهده و خرید انواع توری از سایت افرا سیم تک سدید: توری فرنگی | توری حصاری | توری مرغی )

کاربرد توری‌های مرغی

توری‌های مرغی کاربرد‌های متنوعی دارند. از کاربرد‌های آن‌ها می‌توان به ساخت قفس پرندگان اشاره کرد. توری‌های مرغی برای ساخت قفس پرندگان کوچک و بزرگ مقاومت بالایی داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای استفاده در ساختمان‌ها و پیچیدن دور ستون‌ها و در گچ کاری نیز از توری مرغی استفاده می‌شود. این کار باعث افزایش مقاومت گچ شده و از ترک خوردن آن جلوگیری می‌کند. به عنوان نگهدارنده ستون در ساختمان سازی نیز از توری‌های مرغی استفاده می‌شود.

همچنین بخوانید:  کاربرد و نقش سیم مفتول گالوانیزه در صنعت

در صنعت ساختمان سازی برای زیرسازی کاشی نیز از این محصول استفاده می‌شود. این کار باعث یکنواخت شدن و استحکام بیشتر ملات در زیرسازی کاشی می‌شود. برای تولید سقف در ساختمان‌سازی نیز باید از توری مرغی استفاده نمود. توری گزینه‌ای مناسب برای نگهداری پشم شیشه است. این کار باعث می‌شود که سقف ساختمان در برابر رطوبت و حرارت و صوت عایق شود. از کاربردهای دیگر توری مرغی می‌توان به حصارکشی مزارع و باغ اشاره کرد.

برای این کار باید از توری‌هایی استفاده کرد که دوام و مقاومت بسیار بالایی دارند. وزن بالای توری‌ها در این زمینه می‌تواند گزینه مناسب برای حفاظت از باغ باشد. از کاربردهای دیگر می‌توان به تولید مجسمه نیز اشاره نمود. با استفاده از توری مرغی قالب مربوط به مجسمه به راحتی حفظ می‌شود. از کاربردهای مهم توری مرغی می‌توان به سوله‌سازی و مکان محافظت از هواپیما اشاره کرد. برای نگهداری هواپیما می‌توان فضای مناسبی برای ایجاد یک فضاسازی امن استفاده نمود.

قیمت انواع توری مرغی

توری مرغی با توجه به عوامل مختلف قیمت‌گذاری می‌شود. توری‌های مرغی پلاستیکی نسبت به توری‌های مرغی گالوانیزه قیمت کمتری دارند. هر چه دوام و مقاومت توری‌ها بیشتر باشد قیمت بالاتری پیدا خواهند کرد. توری‌ها به دلیل تنوع در اندازه و ضخامت با قیمت‌های گوناگونی به فروش می‌رسند. به طور کلی نمی‌توان قیمت ثابتی برای توری‌های مرغی بیان نمود. بسته به اینکه وزن توری‌های مرغی چه اندازه باشد قیمت آن‌ها متغیر است.

فروشگاه‌های مختلف نیز توری‌های مرغی را با قیمت‌های گوناگون به فروش می‌رسانند. اگر توری‌های مرغی توسط فروشگاه‌ها به صورت مستقیم به فروش برسد قیمت پایین‌تری پیدا خواهند کرد. نوع خرید فروشگاه‌های مختلف نیز روی قیمت توری‌ها تاثیر دارد. اگر فروشگاه‌ها خرید خود را با شرایط بهتر انجام دهند محصولات را با قیمت کمتر خریداری کرده و با قیمت پایین‌تر به دست مشتری خواهند رساند. تولیدکنندگان توری‌های مرغی که محصولات خود را مستقیم به فروش می‌رسانند سود کمتری نیاز داشته و قیمت‌های کمتری دارند.

همچنین بخوانید:  کاربرد مفتول گالوانیزه در احداث گلخانه‌ها

مزایای توری مرغی

توری مرغی ایرانی مزایای زیادی دارد. نوع ایرانی به دلیل جنس و ساختاری که دارد دوام و مقاومت بالاتری نسبت به نوع چینی دارد. اگر می‌خواهید از توری‌های مرغی با کیفیت استفاده کنید حتماً نوع ایرانی را برای خرید خود انتخاب نمایید. توری‌های ایرانی دوام بیشتری در برابر رطوبت دارد و این باعث می‌شود که این توری‌ها عمر بالاتری داشته و به‌صرفه باشند. از آنجایی که توری‌های ایرانی تنوع بسیار زیادی در تولید خود دارند می‌توانند برای کارهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

از آنجایی که توری‌های ایرانی به مراقبت نیاز ندارند کاربرد‌های متنوعی دارند. توری‌‌های ایرانی قیمت بالاتری نسبت به نوع چینی داشته و وزن بالاتری نیز دارند. این توری‌ها گزینه‌ای مناسب برای کارهای ساختمانی بوده و می‌توانید برای کارهای بلندمدت خود از آنها استفاده نمایید. توری‌های ایرانی با کیفیت بالای خود خوردگی کمتری داشته و کشش بهتری دارند. ساختار توری‌های ایرانی نسبت به توری‌های چینی بسیار بهتر و مناسب‌تر است.

توری مرغی در ساختمان سازی

سخن پایانی

همانطور که از این مطلب متوجه شدید. توری‌های مرغی به دو دسته ایرانی و چینی تقسیم می‌شوند. انواع توری‌ها با جنس‌های مختلف پلاستیکی و گالوانیزه تولید می‌گردند. شما باید نسبت به نیاز خود هر یک از توری مرغی را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. اگر بخواهید مقاومت و دوام توری‌های مرغ بیشتر باشد باید نوع فلزی یا همان گالوانیزه را برای خود انتخاب نمایید. توری‌های مرغی ایرانی نسبت به نوع چینی کیفیت بالاتری داشته و با قیمت‌های مختلفی نسبت به عوامل مختلف به فروش می‌رسند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های درج شده در این مطلب تماس بگیرید. برای خرید هم‌اکنون به سایت sim-tak.com  وارد شوید.


مقاله پیشنهادی سیم تک: آشنایی با مراحل و فرآیند تولید توری گابیون

پیشنهاد مطالعه مقاله

2 thoughts on “کدام یک از مدل‌های توری مرغی مناسب‌ تر است؟

    • manager.f says:

      توری های گالوانیزه گرم در ایران بافته می شود. ولی نوع سرد معمولا از کشور چین وارد میشود. همینطور توری های گالوانیزه گرم با کیفیت تر هستند و وزن و استحکام بیشتری دارند، گالوانیزه گرم مقاومت بیشتری در برابر رطوبت داشته و این توانایی را دارد که مدت زمان بیشتری در شرایط گوناگون بدون خوردگی و زنگ زدگی باقی بماند. و همینطور بخاطر همین ویژگی گالوانیزه گرم هستش که به پر استفاده ترین نوع توری در شمال کشور تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک نیاز دارید؟ پیام دهید